Professionele Beauty Trainingen
Je leest nu

Van nieuwe klant naar vaste klant

0
salon management
Salon management

Van nieuwe klant naar vaste klant

Het opbouwen van een klantenkring is iets wat vaak niet vanzelf gaat. Nieuwe klanten vinden kan al lastig zijn maar om deze nieuwe klanten vaste klanten te laten worden gebeurt zeker niet zomaar. Hieronder een aantal tips die je kunt gebruiken om van nieuwe klanten vaste klanten te maken.

AANDACHT Geef je klanten altijd aandacht. Verwelkom ze bij binnenkomst. Stel jezelf voor bij nieuwe klanten. Vraag of je hun jas aan mag nemen. Bied ze wat te drinken aan. En ook erg belangrijk; lach, altijd! Zorg ervoor dat ze altijd met een goed gevoel bij je op de stoel liggen. Dat blijft ze bij en geeft ze een prettig gevoel.

EMAIL LIJST  Bouw een email lijst op. Via het intake formulier kun je een klant haar email adres laten invullen. Dit is altijd handig om op een later tijdstip te gebruiken voor o.a. nieuwsbrieven en acties.

PLAN DOOR Plan na de behandeling direct een nieuwe afspraak in. Vertel de klant dat je een drukke agenda hebt en dat wanneer zij verzekerd wil zijn van een plek, zij het beste deze direct met jou kan inplannen.

MISS YOU Soms gebeurt het dat je een klant heel lang niet meer hebt gezien of gehoord. Vaak komt dit omdat zij dus niet direct een vervolg afspraak heeft gepland en nu door tijdgebrek er niet aan toe komt jou te bellen of het gewoon helemaal is vergeten. Je kunt haar een “Miss You” mail sturen. Kies een mooi wimper plaatje of gebruik jouw logo en zet daarbij de tekst “ We miss you ” . Daarbij kun je nog een korte tekst gebruiken zoals: We hebben je een tijdje niet gezien in de salon. Daarom hebben we speciaal voor jou een welkom terug korting van 5,- ( of een ander bedrag of percentage). Vergeet bij dit soort acties niet om er een eind datum erbij te vermelden. Zodat de klant wel snel moet reageren wil ze hier gebruik van maken.

ZEN MOMENT Besef dat de afspraak voor je klant vaak haar zen moment is. Even weg van haar drukke bestaan en misschien wel even een uurtje mama tijd zonder kids die om haar heen hangen. Zorg daarom ook voor een relaxte sfeer in je salon. Kies bijvoorbeeld rustige muziek en brand wat kaarsjes. Praat ook niet teveel, en als er gepraat wordt laat de klant praten maar praat zeker niet teveel over jezelf.

SPAARSYSTEEM Geef de klanten een goede reden om bij jou terug te komen door middel van een spaarsysteem. Een kaart waarop zij elke behandeling een stempel krijgen. En waarbij zij, als de kaart vol is, korting krijgen op een behandeling of misschien wel een gratis behandeling. Klanten houden hiervan en op deze manier weet je dat ze bij jou terug blijven komen.

EERLIJK Vertel ze eerlijk waarom een bepaalde dikte of krul die zij willen niet kan omdat haar natuurlijk wimpers bijvoorbeeld te dun zijn. Leg daarbij dan ook uit wat de gevolgen zijn als je het toch zou doen. Wees duidelijk in de nazorg instructies en leg ook uit waarom deze belangrijk zijn. Leg bij nieuwe klanten goed uit wat de behandeling inhoud en wat je gaat doen. Door eerlijk te zijn en samen naar een oplossing te zoeken creëer je een band met je klanten en straal je professionaliteit uit.

BLIJF LEREN Stop nooit met trainingen volgen. Van elke training die je volgt leert je weer wat nieuws. Technieken veranderen snel en als professional moet je bij blijven. Hang je certificaten ook op een mooie plek in je salon. Op die manier kunnen klanten ze ook zien en zullen zij beseffen dat zij bij een stylist zijn die haar vak serieus neemt en goed getraind is. Gebruik ook altijd goede producten. Disposables  kun je best goedkoop inkopen maar bespaar niet op de producten die je echt gebruikt rond het oog zoasl lijm, wimpers of wimperlift lotions. Je behaalt hierdoor mooiere resultaten en de klant zal hier erg blij mee zijn. En blije klanten zijn terug kerende klanten.

Deze tekst is auteursrechtelijk beschermd, noch delen, noch de gehele tekst mag op enigerlei wijze worden gereproduceerd of worden verspreid zonder schriftelijke toestemming van Next Level Beauty.  Next Level Beauty verbiedt de verspreiding van deze tekst op internet of in enige andere vorm. ©2021 Next Level Beauty / Stephanie Holt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *